Sunday, July 24, 2016

#SOLD!! 24/07/2016 NITROGEN GENERATOR & TYRE INFLATOR - WAN AUTOPARTS KUANTAN




Alhamdulillah
.
24/07/2016
.
1 Unit New Nitrogen (N2) Generator For Tyre Inflation
(240V/ 1 phase)

.
Sold To Wan Autoparts & Tyre Service
Kuantan, Pahang

.
Terima Kasih Boss Wan
.
.
=======
.
.
Jadikan kedai tayar atau workshop anda femes dan rare!
.
Miliki Mesin Nitrogen Anda Sendiri Sekarang
.
Jangan lupa hubungi kami
.
AERY TYRE MOTORSPORT
.
016 980 9246
(whatsapp/call/SMS)
.
Blog : aerytyre.blogspot.com
FB : AERY TYRE MOTORSPORT
Instagram : aerystrategytrading

.
.
Gerak dulu..nak order mesin roger ya :)
.
.
‪#‎ar2tech‬
‪#‎aerytyremotorsport‬
‪#‎n2generator‬

#SOLD!! 20/07/2016 SUPERBIKE TYRE CHANGER & AIR COMPRESSOR - UNDERGROUND BIKERS





Alhamdulillah
.
#20/07/2016
.
1 Unit New Superbike Tyre Changer U 206
.
1 Unit New Jaguar 2HP
.
Sold to UNDERGROUND BIKERS

.
Permatang Badak, Kuantan, Pahang
.
Terima Kasih Bos Nizam dan Zack
.
Selamat Maju Jaya
.
.
=============
.
Dapat Mesin Terbaik Anda Dari Kami
.
AERY TYRE MOTORSPORT
.
016 980 9246
016 980 9246
016 980 9246
. Whatsapp/call/sms

.
Blog : aerytyre.blogspot.com
Instagram : aerystrategytrading




Sunday, July 17, 2016

NITROGEN GENERATOR MACHINE


Hi guys
.
Hari ini kami ada mesin terbaru
"NITROGEN GENERATOR MACHINE" 
.
.
Mesin ni dia 'convert' angi dari 'air compressor' menjadi gas NITROGEN untuk diisi dalam tayar kereta.
.
.
Ni kami kongsi apa itu gas nitrogen, apa kebaikan pada tayar, berapa untung servis isi nitrogen.
#copy paste dari blog lain
.
.

"Di sini aku ingin menerangkan kebaikan pengunaan gas nitrogen ke dalam tayar kenderaan korang.

Nitrogen adalah kimia yang tidak mudah terbakar, bukan toksik gas lengai. Gas lengai tidak bergabung dengan apa-apa gas lain pada sebarang suhu. Ini sifat asas nitrogen pertama sekali membantu dalam mengekalkan kelembapan minimum dalam tayar.

Idea asas gas Nitrogen adalah bahawa ia adalah lebih sejuk daripada udara termampat dan itu adalah berguna dalam apa jua keadaan memandu. Mengapa? Satu tayar yang sejuk bermakna bahawa tahap tekanan pada tayar sambil bergerak adalah kurang. Kehausan bunga dan lusuh juga kurang disebabkan kepada suhu yang kurang.

Suhu yang lebih tinggi dalam tayar juga mempunyai kecenderungan untuk pecah selepas jam lama berjalan. Nitrogen mengurangkan peluang pecah tayar sebanyak 90%. Ini boleh membuktikan untuk menjadi lifesaver manakala di lebuh raya di mana jam panjang dan kelajuan tinggi, kedua-duanya menimbulkan ancaman kepada kereta dan penumpang.
risiko tayar kehilangan angin pun lambat berbanding kehilangan gas biasa. Jadi tiada masalah berkaitan tayar cepat kehilangan gas walaupun tiada kebocoran yang berlaku.

Di malaysia sekarang banyak kedai-kedai tayar menawarkan pengisian gas nitrogen,tak silap aku satu tayar dikenakan caj sebanyak RM5..so average sekali isi utk 4 tayar lebih kurang RM20 je..lebih jimat minyak dan tayar lambat haus. Cuma jaminan susah nk dikata,bgantung kpd pemandu sendiri,kalau selalu lnggar lobang atau paku..kenela kerap masukkn gas.
kalau tayar bocor luar kwsn, isi dulu angin biasa, nt g kat dia, diorang buang 100% angin biasa, msuk blk nitrogen…"

Fakta dan Mitos Tentang Tayar Isian Nitrogen

FAKTA 1 : Udara yang kita hirup setiap hari mengandungi 78% Nitrogen
Tayar yang diisi udara biasa mengandungi 78% Nitrogen, 21% Oksigen dan 1% gas-gas lain.

FAKTA 2 : Tayar yang diisi gas Nitrogen tulen akan kehilangan udara yang lebih lambat berbanding tayar biasa
Betul, nitrogen takkan senang untuk terlepas keluar dari tayar berbanding oksigen. Ini bermakna, tayar isian nitrogen tulen akan mengalami kehilangan tekanan udara dengan lebih lambat. Ini membantu mengekalkan tekanan udara tayar dengan lebih lama tapi korang tetap jugak kena check tekanan tayar secara berkala.

MITOS 1 : Penggunaan tayar isian nitrogen tulen menjimatkan minyak
Salah. Penjimatan minyak kereta tak dipengaruhi oleh jenis gas dalam tayar. Hanya tayar tak cukup angin (tekanan rendah) yang membawa kepada pembaziran minyak. Nitrogen tetap mengalami perubahan tekanan dan suhu seperti gas-gas biasa (tambahan pula udara biasa dah ada 78% nitrogen)

MITOS 2 : Tayar berisi nitrogen tulen lebih sejuk berbanding tayar isian angin biasa
Salah. Suhu angin dalam tayar tak dipengaruhi oleh jenis gas. Kalau tayar bergerak, getah akan jadi panas. Gas dalam tayar pun akan jadi panas jugak, lalu bahagian dalam tayar mengembang, membawa kepada peningkatan tekanan tayar semasa tayar berpusing. Sebab itulah tekanan angin tayar itu lebih penting berbanding jenis gas yang kita isi dalam tayar tu (selagi tak isi gas mudah terbakar sudah le:p)

MITOS 3 : Tayar yang diisi gas nitrogen tulen tahan lebih lama
Salah. Ketahanan tayar ditentukan oleh kualiti buatannya. Tekanan tayar tak mempengaruhi bunga tayar. Oleh sebab semua tayar kereta dah direka bentuk untuk diisi oleh angin biasa, tayar yang diisi dengan gas nitrogen pun akan tahan lebih kurang sama dengan tayar angin biasa (saya ulang balik bahawa 78% udara biasa mengandungi nitrogen).

Sumber : Pakcik Google dan juga kefahaman sendiri tentang sifat2 gas (rujuk buku2 teks fizik & kimia)

========================================

Berkenan dengan Mesin ni??
.
Kalau pakai mesin ni boleh UP sikit nama kedai
.
CALL / WHATSAPP KAMI
AERY TYRE MOTORSPORT
.
016 980 9246
016 980 9246
016 980 9246